10 oktober 2010 - Åh herrsi

Det här har varit en utav de sjukaste, skummaste, spontanaste helgerna i mitt liv. Det började natten till fredag. Jag hade känt redan på kvällen att jag hade ont i magen, ja ni vet sådär ont som man får innan man ska bli magsjuk. Så då tänkte jag, aha är det en magsjukdom som är påväg, det var alltså bara att vänta tills den skulle bryta ut. Runt sex på morgonen blev jag sjuk. Rejält magsjuk. Vi trodde att jag blivit matförgiftad utav den maten jag ätit dagen innan men jag hade inte de symptomen som man "behöver" för matförgiftning. Fram mot eftermiddagen på fredagen började jag även få ont i magen, jag fick svårt och gå och jag hade väldigt svårt att somna. När jag lyfte upp mitt ena ben gjorde det nästan så ont att jag ville slita av mig håret. Natten till lördagen var extreeeemt lång. Men jag tog mig igenom den, såklart! Så, på lördagen då jag hoppades och trodde att den värsta smärtan skulle vara över, hade jag nog hoppats och trott lite för mycket, värken höll sig kvar och hade varken blivit värre eller sämre. Mamma bestämde sig för att ringa sjukvårdsupplysningen och enligt dem var jag varken magsjuk eller hade fått magförgiftning. Kvinnan i telefonen tyckte att jag skulle åka in till akuten för att kolla upp det. Vi kom till akuten runt fem tiden igår och för att korta ner allt lite nu så var det min lilla blindtarm som var problemet, jag fick ligga kvar på sjukhuset under natten och gjorde operationen vid halv två tiden i natt. Det var min första operation så ni kan ju gissa om jag var lite spänd och undrade vad som skulle hända. Det jag var mest rädd över var sövningen, jag minns precis innan jag somnade in att en doktor sa, "Nu kommer det lukta och smaka lite lök och hamburgare i munnen, men det är bara gasen" jag svarade något och sen somnade jag. Vaknade upp och så var det över. Fick stanna på sjukhuset till halv tre på eftermiddagen idag och nu befinner jag mig äntligen hemma igen i min bekväma säng. Som tur är ju blindtarmsinflamation en väldigt vanlig sjukdom och läkaren hade tre lika dana operationer innan mig att ta hand om så det visste ju till 110% vad det hade att göra med.
Jag har nu tre små ärr på magen, vilket jag hoppas försvinner med tiden, det ska det göra. Jag går som en tant och magen är lite svullen, haha. Spontant skulle jag vilja kalla det här för, riktigt mega spontant...



Kommentarer
Postat av: molly

fin blog<3

2010-10-10 @ 22:32:39
URL: http://mollyhejsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ta foto på ärren! :D

2010-10-12 @ 15:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0